Sinds 1989 ben ik als leerkracht in het basisonderwijs altijd op zoek geweest naar hoe ik kinderen nog beter kan begeleiden. Begeleiden bij problemen met het leren, maar ook op sociaal-emotioneel gebied. Ik ben ervan overtuigd dat beide aspecten nauw met elkaar samenhangen en dat het één soms het ander in de weg kan staan. Dit heeft ertoe geleid dat ik diverse aanvullende cursussen en opleidingen ben gaan volgen en mij hierin steeds verder heb ontwikkeld.
Mijn analytische vaardigheden, mijn hart en mijn ervaring in het werken met zorgleerlingen zet ik nu, samen met mijn kennis als remedial teacher, plusklas-leerkracht, kindercoach en moeder, in om kinderen en ouders te begeleiden in mijn eigen praktijk. Zodat kinderen zich thuis en op school weer goed in hun vel voelen èn goed tot hun recht komen.
online remedial teaching
De corona-maatregelen hebben ervoor gezorgd dat ik gestart ben met online begeleiding, met name remedial teaching voor rekenen. De online begeleiding is zo goed bevallen, dat ik deze vorm van remedial teaching wil blijven aanbieden.
.....en verder
....woon ik samen met mijn man en zoon van 17, vind ik de zomer fijner dan de winter, bezoek ik graag historische steden in binnen- en buitenland, doe je me veel plezier met Italiaanse gerechten en kan ik niet van chocolade en Engelse drop afblijven. In mijn vrij tijd ontwikkel ik graag materialen die ondersteunend zijn bij het leren, bijvoorbeeld op het gebied van rekenen, NT2-woordenschat/taalontwikkeling en spelling.
Taal in Blokjes, Leerdam (2017)
Ik leer anders, Monster (2017)
Kindercoach Master Professional, Nederlandse Academie voor Psychotherapie Amsterdam (2016)
Integratieve Kindercoach en Kindercoach Avanced, Nederlandse Academie voor Psychotherapie Amsterdam (2015)
Talentcoach in het basisonderwijs, Novilo (2013)
Master SEN, Remedial Teaching, Fontys Hogescholen Rotterdam (2009)
PABO, Kath. Pedagogische Hogeschool/West Nederland (1989)