Sinds 1989 ben ik als leerkracht in het basisonderwijs altijd op zoek geweest naar hoe ik kinderen nog beter kan begeleiden. Begeleiden bij problemen met het leren, maar ook op sociaal-emotioneel gebied. Ik ben ervan overtuigd dat beide aspecten nauw met elkaar samenhangen en dat het één soms het ander in de weg kan staan. Dit heeft ertoe geleid dat ik diverse aanvullende cursussen en opleidingen ben gaan volgen en mij hierin steeds verder heb ontwikkeld.
Mijn analytische vaardigheden, mijn hart en mijn ervaring in het werken met zorgleerlingen zet ik nu, samen met mijn kennis als remedial teacher, plusklas-leerkracht, kindercoach en moeder, in om kinderen en ouders te begeleiden in mijn eigen praktijk. Zodat kinderen zich thuis en op school weer goed in hun vel voelen èn goed tot hun recht komen.
.....en verder
....woon ik samen met mijn man en studerende zoon, vind ik de zomer fijner dan de winter, bezoek ik graag historische steden in binnen- en buitenland, doe je me veel plezier met Italiaanse gerechten en kan ik niet van chocolade en Engelse drop afblijven. In mijn vrije tijd lees ik een boek, fiets of wandel ik graag en rommel ik in onze kleine achtertuin. Daarnaast ontwikkel ik met plezier materialen die ondersteunend zijn bij het leren of bij coaching, bijvoorbeeld stappenplannen, strategiekaarten, spelletjes en oefenboekjes voor rekenen en spelling.
Specialist Ernstige Rekenproblemen/Wiskunde en Dyscalculie, LBRT Bunnik, 2023
Masterclass Faalangst en Rekenen, LBRT Bunnik, 2022
Ik Leer Leren trainer, Thea Adema (2020)
Taal in Blokjes (F&L methode), Leerdam (2017)
Kindercoach Master Professional, Nederlandse Academie voor Psychotherapie Amsterdam (2016)
Integratieve Kindercoach en Kindercoach Advanced, Nederlandse Academie voor Psychotherapie Amsterdam (2015)
Talentcoach voor hoogbegaafdheid in het basisonderwijs, Novilo (2013)
Master SEN, Remedial Teaching, Fontys Hogescholen Rotterdam (2009)
PABO, Kath. Pedagogische Hogeschool/West Nederland (1989)