Sinds 2010 ben ik leerkracht van plusklasleerlingen op de basisschool. Dat vind ik leuk om te doen en ik ben daar ook goed in. Daarvoor heb ik wel eerst een opleiding gevolgd bij Tijl Koenderink. Google hem maar eens....Hij is ook zo'n slimme basisschoolleerling geweest en heeft nu een opleidingsinstituut, Novilo, om leerkrachten te leren wat ze moeten weten om deze kinderen te snappen. (Hoog)begaafde kinderen komen namelijk andere hordes tegen op school dan de meeste kinderen in de klas. Dat moet je als leerkracht wel even weten, anders gaat het mis.
Herken je dit misschien? Je snapt nieuwe lesstof op school heel snel en je vindt het allemaal maar saai. Je zou wel meer of andere dingen willen leren. Of je begrijpt nieuwe rekensommen vlot en je kan grote denkstappen maken, maar de tafels onthouden lukt maar niet.......? En hoe kan je ervoor zorgen dat je goed aan het werk blijft en niet afhaakt als het echt moeilijk wordt? Hoe goed ben jij in het plannen en organiseren van je schoolwerk? Belemmert je dit misschien om taken goed te volbrengen? Trouwens, als je iets echt moet leren, weet jij dan hoe je dit moet doen?
Als je dit herkent en het wilt verbeteren, kan ik je helpen. Ik coach (hoog-)begaafde kinderen in een plusklas door middel van uitdagende opdrachten die een beroep doen op de diverse executieve functies. Wat dat zijn? Dat kun jij vast wel uitzoeken! Misschien kan je ook alvast nagaan welke executieve functies voor jou nog lastig zijn en welke je als eerste wilt aanpakken.
Tot ziens dan bij mij in Kinderpraktijk Zeker en Sterk!